Magazynowanie towaru w początkowej fazie sprzedaży
Handel elektroniczny na pierwszy rzut oka może wydawać się dość szybkim pomysłem na zarobek. Szczególnie dla osób, które od czasu do czasu sprzedają coś na popularnych witrynach sprzedażowych. Jeżeli im się tam powodzi, mogą uznać, że to nic trudnego. Wystarczy otworzyć własny e-sklep i wszystko pójdzie bez problemu. Jeżeli byłaby to w tej konkretnej sytuacji dodatkowa forma zarobku, to możliwe, że sprawdziłaby się. Jednak, jeżeli miałaby ona być głównym źródłem, to musimy pamiętać, że wraz z rozwojem sprzedaży, czeka nas między innymi magazynowanie towaru. A być może nawet szukanie miejsca, gdzie asortyment, przeznaczony na sprzedaż będziemy przechowywać.
Popularny w obecnych czasach e-commerce to właśnie coś więcej niż tylko niezobowiązująca sprzedaż w sytuacji, kiedy naszym głównym źródłem dochodu jest zupełnie inna gałąź naszej działalności. Dla kogoś, kto zdecydował się utrzymywać z e-sklepu, rzeczy wyglądają dużo bardziej skomplikowane. Choćby właśnie wspomniane magazynowanie towaru. Jeżeli jeszcze zaczynamy, to być może jesteśmy w stanie asortyment ten utrzymywać we własnym domu. Może mamy jakiś pokój, gdzie spokojnie taki towar może być umiejscowiony.
Magazynowanie towaru jako szansa rozwoju
Jednak, żeby się rozwijać, nie zostać zdominowanym przez konkurencję, potrzebujemy z roku na rok coraz więcej towaru, różnego, być może nawet z rozmaitych dziedzin. Wtedy albo decydujemy się, że nasze mieszkanie staje się jednocześnie sklepem, albo magazynowanie towaru organizujemy w nieco inny sposób. Jeżeli mamy duże plany i zależy nam na rzeczywistym rozwoju, będzie trzeba pomyśleć o własnej, zewnętrznej przestrzeni, gdzie towar będzie składowany. Albo o zleceniu tego na zewnątrz. To pierwsze rozwiązanie – w zależności od ilości towaru, który codziennie wysyłamy – w pewnym momencie będzie wymagał pracowników, którzy się tym zajmą. To drugie rozwiązanie pozwala nam wszelkie obowiązki z tym związane zostawić zewnętrznemu parterowi.
Rozwój i wizja e-sklepu
W początkowej fazie biznesu bardzo często się zdarza, że próbujemy wszystko zrobić we własnym zakresie. Jest to zrozumiałe, ponieważ niewątpliwie jest to duża optymalizacja kosztów prowadzenia e-sklepu. Jeżeli jednak mamy dość wyraźną wizję, w jakim kierunku sklep ma się rozwijać i jakie wyniki ma osiągnąć sprzedaż internetowa, to zapewne i w tej początkowej fazie, znamy odpowiedź na pytanie, co będzie lepiej. Czy zlecenie magazynowania towaru na zewnątrz, czy pilnowanie tego samemu.
To pierwsze rozwiązanie, szczególnie jeżeli zaczynamy w biznesie, może póki co nas odstraszać. W końcu część odpowiedzialności za dobrą obsługę, zostanie zlecona komuś z zewnątrz. Wystarczy jednak trochę poszukać, umówić się na kilka spotkań, żeby zdobyć zaufanie i zlecić część swojej pracy operatorowi, który zrobi to szybciej, sprawniej i przede wszystkim taniej.